Noticias Castellón
sábado, 20 de diciembre de 2025 | Última actualización: 13:48

El 'theremin' protagonista del taller d'Encontres Musicals de l'Universitat Jaume I

Tiempo de Lectura: 1 minutos, 18 segundos

Noticias Relacionadas

Castellón Información

En el marc del cicle 'Encontres Musicals', que organitza el Servei d'Activitats Socioculturals de la Universitat Jaume I, es realitzarà un taller i un concert de theremin per a famílies el pròxim dissabte 3 de juny de 2017 al Menador espai cultural, a la plaça de l'Hort dels Corders.

El taller de theremin es realitzarà a les 11 del matí i té prevista una hora i mitja de duració. El taller es dividirà en diverses parts, totes centrades en el theremin, un dels primers instruments electrònics de la història. Inclourà teoria sobre l'instrument, pràctiques en grup i mini concerts, entre altres activitats. La participació és gratuïta però s'ha de fer una inscripció prèvia a través del correu sasc@uji.es o del telèfon 964 72 88 72.

A les sis de la vesprada, es representarà un concert al mateix Menador. L'entrada serà lliure fins a completar aforament. Tant el taller com el concert estaran a càrrec del músic aragonès Javier Díez-Ena, contrabaixista, thereminista i músic electrònic. Ha format part d'Insecto i de les bandes d'Ainara LeGardon (2006-2009) i Aaron Thomas (2007-2011). Ha actuat en centenars de recintes i festivals per tot el món, ha participat en la gravació de més de 30 discos i ha impartit nombrosos tallers i ponències entorn del theremin.

Aquest projecte ha sigut ideat per la Universitat Jaume I i Born! Music per a acostar la música als més menuts i als seus pares, en aquest cas, a través del theremin.